3 redenen waarom een Direct Mail Hot is

We leven in een tijd waarin vrijwel alle vormen van informatie online aangeboden wordt. Wanneer je een digitale nieuwsbrief verstuurt loop je het risico dat deze ondersneeuwt tussen al die andere mailtjes van andere aanbieders. Zonde, want hierdoor mis je kansen.

Voorbeeld van een Direct Mail die wij hebben vormgegeven voor Plateau Integrale Kindcentra.

Wij zetten 3 redenen uiteen waarom een Direct Mail (DM) uitkomst biedt.


1.   Een DM is tastbaar en valt op.

Vergelijk het eens met muziek. Online kun je ieder gewenst nummer vinden en streamen. Toch is het niet hetzelfde als het bezitten van een fysiek album. Het ‘tastbare’ ontbreekt. Hetzelfde geldt voor een Direct Mail. Een DM valt meer op dan een e-mail of andere online middelen.

2.   Veel mogelijkheden om te personaliseren

Het ontwerp van een DM kan volledig worden toegespitst op het interessegebied van de doelgroep. Daarnaast kun je iemand persoonlijk aanschrijven. Het is alsof je door een winkel loopt en wordt aangesproken en geholpen door een medewerker. Je kunt de ontvanger makkelijker beïnvloeden met deze persoonlijke benadering.

3.   Combinatie tastbaar en online zorgt voor beter resultaat

Gaat jouw DM over een mooi aanbod voor bestaande of nieuwe klanten? Combineer dit dan met online. Omdat je iemand persoonlijk aanschrijft is men sneller bereid om een actie op te volgen. Nodig ze via een URL uit om online verder te kijken.

Vind je dit artikel interessant en wil je hier eens met ons over praten? Bel dan naar 0592 30 2000 of stuur een mailtje naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Andere artikelen:
3 redenen waarom een Direct Mail Hot is

3 redenen waarom een Direct Mail Hot is

Leave review
Een direct mailing sturen is nog altijd effectief. Echt! Wij geven een drietal redenen waarom.
Lezen
En toen zaten we door de coronamaatregelen ineens thuis.

En toen zaten we door de coronamaatregelen ineens thuis.

Leave review
Voorlopig geen kantoorcurling, geouwehoer met het soundboard en praatjes bij de koffie voor ons. Alle collega's werken moment...
Lezen
Handmade menukaarten voor het Duurzaamheidscentrum in Assen waar je honger van krijgt

Handmade menukaarten waar je honger van krijgt

Leave review
Het eerste duurzame concept uit het DRP Lab; een handmade menukaart voor het Duurzaamheidscentrum. Bekijk hier the making of...
Lezen
Ontwerp een perfect logo in 5 stappen

Ontwerp een perfect logo in 5 stappen

Leave review
Ben je op zoek naar een logo met betekenis? Zo gaat het ontwerpen van het perfecte logo in zijn werk.
Lezen