Van statisch naar dynamisch. Het verhaal achter het nieuwe DRP

Waarom een bedrijfspagina op Google een goed idee is

Mijn Bedrijf vult jouw vermelding op Google aan me...
Lees meer

Web-wijsheden

Een website veel meer is dan alleen een ‘mooi plaa...
Lees meer

Het is inmiddels enkele weken geleden dat we onze nieuwe identiteit hebben geïntroduceerd. We hebben veel positieve reacties ontvangen en daar zijn we natuurlijk ontzettend blij mee. Vooral termen als fris, opvallend en gedurfd hebben we vaak voorbij zien komen. In dit artikel leggen we uit waarom we onze huisstijl hebben veranderd en hoe deze tot stand is gekomen.

 

We kozen voor een nieuwe identiteit omdat we met ons bedrijf mee willen groeien. Onze identiteit heeft zich de laatste jaren verder ontwikkeld en de oude schoen paste niet meer. De statische driehoekjes moesten voor ons gevoel daarom plaatsmaken voor iets nieuws. Na veel intern overleg bleek dat authentiek, deskundig, stoer, energiek en creatief kernwaarden zijn die passen bij het bureau dat we inmiddels zijn geworden. We gingen aan de slag met een concept en maakten de vertaalslag van deze kernwaarden naar een visuele identiteit.

 

Dynamisch en energiek

Een nieuwe identiteit begint met een nieuw logo. Een logo is het meest herkenbare beeld van een organisatie. We willen voorkomen dat klanten zich niet meer met ons bureau kunnen identificeren. Zaak dus om te zorgen dat het logo de creativiteit van ons bureau onderstreept. Daarom hebben we gebruik gemaakt van dynamische, ronde vormen in combinatie met opvallende kleuren. Dat besluit benadrukt niet alleen onze creativiteit, maar ook de energieke vibe die voelbaar is zodra je bij ons binnenstapt.

 

DRP geeft ideeën vorm

We geven ideeën vorm. En omdat geen idee gelijk is, is ons logo dat ook niet. Daarom hebben we besloten om niet 1, maar een serie logo's te maken. Ieder met een andere vorm en kleur. Dat concept hebben we in onze gehele huisstijl doorgevoerd. Hierdoor zijn we vrij om bijvoorbeeld een uiting te ontwerpen met uitsluitend groene kleurtonen terwijl we tegelijkertijd onze Facebookpagina met oranje stijlelementen doorspekken. Kortom, onze middelen zijn nooit hetzelfde. Toch is onze huisstijl altijd herkenbaar en typisch DRP. Dat komt door de zorgvuldig uitgedachte samenhang van vorm en kleur.

De digitale etalage

Bij een nieuwe huisstijl hoort ook een nieuwe website. Een website waarop we niet veel willen vertellen, maar vooral veel willen laten zien. Op de startpagina etaleren we alle actualiteiten die bij ons spelen. Je vindt er een mix van recente projecten, Social Media- & nieuwsberichten. We hebben onze huisstijl bewust ondergeschikt gemaakt in het webdesign omdat we de nadruk willen leggen op de inhoud. Het doel van de website is om een goed beeld te geven van onze expertise en zodoende potentiële klanten te verleiden tot een kennismakingsgesprek.

Hebben we je aandacht?

Heeft dit artikel jou verleid en wil je hier eens met ons over praten?

Beoordeel dit artikel

Rating 5 (4 Votes)

Ander leesvoer:

Van statisch naar dynamisch. Het verhaal achter het nieuwe DRP

In dit artikel leggen we uit waarom we onze huisstijl hebben veranderd en hoe deze tot stand is gekomen.
Lees meer

Waarom een bedrijfspagina op Google een goed idee is

Mijn Bedrijf vult jouw vermelding op Google aan met een venster waarin bezoekers nuttige informatie kunnen vinden. Voeg foto'...
Lees meer

Conceptontwikkeling

Er zijn een aantal belangrijke basisprincipes die spelen bij de ontwikkeling van idee tot een concept.
Lees meer

Hoe goed scoort jouw website?

Hoewel SEO nog steeds een grote rol speelt zijn er vandaag de dag ook andere belangrijke factoren die de kwaliteit van een we...
Lees meer