Conceptontwikkeling

Er zijn een aantal belangrijke basisprincipes die ...
Read More

Speel jij al op safe?

Vanaf 2017 wordt het voor alle websites belangrijk...
Read More

Waarom een bedrijfspagina op Google een goed idee is.

Door Jan Frederik Tibbe op 21 september 2017

Je heb vast weleens bedrijfsinformatie opgezocht met Google. Het adres van je tandarts bijvoorbeeld, of de openingstijden van de bouwmarkt. We vertrouwen er blind op dat alle informatie die we Googelen actueel is. Maar stel je eens voor dat de openingstijden die je online hebt gevonden niet kloppen en je voor een dichte deur komt te staan bij de bouwmarkt?

De bouwmarkt wil natuurlijk voorkomen dat klanten een negatieve ervaring hebben met het bedrijf. Daarom is het belangrijk om zo nu en dan te checken of je bedrijfsvermelding op Google nog actueel is. Mocht je hier nog nooit aandacht aan hebben besteed, dan is het mogelijk dat Google zelf al informatie over jouw bedrijf heeft verzameld en verwerkt in de zoekresultaten.

Hoe komt Google aan jouw gegevens? De zoekmachine put informatie uit allerlei bronnen. Om een voorbeeld te noemen: de Kamer van Koophandel verstrekt informatie aan Google en publiceert deze op Google Maps. Dus als je zelf nog nooit een locatievermelding voor je bedrijf hebt ingesteld, dan is de kans groot dat Google dit al voor je heeft gedaan.

Grip op je online presentatie

Je wilt toch liever zelf de touwtjes in handen houden? Zelf je adres- en contactgegevens bepalen? Zelf kiezen hoe je vermelding in Google er uitziet? Dat kan met Google Mijn Bedrijf. Met dit hulpmiddel beheer je in één keer je vermelding op Google zoeken, Maps en Google+. Heb je al een Gmail account? Dan kun je meteen aan de slag.

Mijn Bedrijf vult jouw vermelding op Google aan met een venster waarin bezoekers nuttige informatie kunnen vinden. Voeg foto's toe aan je bedrijfspagina en presenteer je producten en diensten aan mensen die hier naar op zoek zijn. Bezoekers kunnen ook reviews schrijven op jouw bedrijfspagina. Reviews zijn een waardevolle aanvulling op je positie in de zoekresultaten. Het straalt betrouwbaarheid en autoriteit uit en kan je potentiële klanten overtuigen. Een vermelding met een bedrijfspagina ziet er in Google als volgt uit:

Locatievermelding in Google Mijn Bedrijf

Heb je nog geen bedrijfspagina? Ga dan meteen aan de slag en krijg grip op je online presentatie. Een Google bedrijfspagina is een uitstekend middel waarmee je je lokale vindbaarheid op eenvoudige wijze kunt verrijken. 

Aan de slag

Zelf aan de slag met Mijn Bedrijf? Ga als volgt te werk:

 

  • Maak een Google Account of gebruik je bestaande Gmail adres

  • Ga naar Google Mijn Bedrijf en meld je aan met je Google account. Zoek vervolgens je bedrijf op. Kun je deze niet vinden? Meld je dan bedrijf aan.

  • Verifieer dat je de eigenaar bent van de locatie. Dat kan telefonisch of per post.

  • Ga aan de slag met het invullen van je bedrijfspagina.

 

Kom je er niet uit?

Desgewenst kunnen wij het maken en inrichten van een bedrijfspagina ook voor je verzorgen. Vraag ons naar de mogelijkheden.

Meer informatie?

Neem eens contact met ons op, dan bespreken we de mogelijkheden!

Interessant?

Jouw mening is belangrijk. Geef dit artikel een beoordeling van 1 tot 5 sterren.

Rating 5 (1 Votes)

Gerelateerde artikelen

Ben je overtuigd van onze expertise en klaar voor de start van jouw project? Maak gerust een afspraak met ons of neem contact op voor meer informatie.