14 december 2017
Cases
CS Vincent van Gogh draagt met trots al 25 jaar haar naam. Tijd voor een nieuw jasje in de vorm van een nieuw logo en een nieuwe huisstijl.
Het concept ‘Ik ben Vincent’ betekent een sterkere binding met de school. Daar hoort een krachtig logo bij. Dat bestaat uit de letters VVG. Hierin zie je de abstracte vormen van een schilderspalet (creativiteit) en een schild (veiligheid en betrouwbaarheid). De drie onderdelen staan ook voor de drie locaties. De Van Gogh-schildertechniek zit in de kleurvervaging en de vorm van de lijnen. De G is paars, voor het werken vanuit een christelijke identiteit. De gedachtegang achter het logo is doorgevoerd in de huisstijl. Zo past het nieuwe jasje bij iedereen: de school, de medewerkers en de leerlingen.
Opdrachtgever
CS Vincent Van Gogh
Expertise
Re-branding
Grafisch ontwerp
Media-inkoop
Producten
Logo
Huisstijl
Schoolgidsen
Communicatiemiddelen
Illustraties