Een nieuwe strategie vraagt om een nieuwe uitstraling
Dus kwam Vaart in Assen bij ons met de vraag om deze strategie om te zetten in een passend logo en een nieuwe huisstijl. In de ontwerpen moesten twee uitersten samenkomen: de elementen uit de oertijd en de charme van het Assen van nu. Een groter verschil kan haast niet.
Dus gingen we naar de tekentafel met in ons achterhoofd het Drentse landschap, keien en hunebedden aan de ene kant en de prachtige monumentale panden en paleizen in Assen aan de andere kant. Daarnaast stopten we er een flinke portie trots in. Want Assenaren mogen trots zijn op hun mooie stad en dit laten zien!

Zo ontstond er een robuuste letter A, voortgekomen uit de glooiende vormen van keien. Voor de huisstijl zochten we naar passende lettertypes en een krachtig font voor de kopteksten. Lettertypes met charme.



Het mooie aan werken in Assen is dat verschillende (media)partners vervolgens samen met ons aan de slag gingen met de huisstijl en het logo. Dus hangt de stad inmiddels vol banieren, zijn in de meeste winkels stadsplattegronden te vinden, kregen ondernemers een eigen vaantje en zijn veel folders en posters in de nieuwe huisstijl omgezet.




Fantastisch hoe alles samenvalt. En wij houden met liefde een oogje in het zeil, zodat het consequent en op de juiste manier gebruikt en toegepast wordt.


Fotografie: Marcel J. de Jong
Lees ook onze story over de nieuwe identiteit van Assen