Kennismaken?

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

0592 30 2000

Support

DRP is lid van de Beroepsvereniging Nederlandse Ontwerpers

Kennismaken?

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

0592 30 2000

Support

DRP is lid van de Beroepsvereniging Nederlandse Ontwerpers

Stadsmarketing Assen

Case / Gemeente Assen

De hoofdstad met charme

 

De oerbeleving van Drenthe combineren met de charme van onze hoofdstad: het was een mooie uitdaging om een nieuw logo en een nieuwe huisstijl voor Assen te ontwerpen. Maar het is goed gelukt, al zeggen we het zelf.

/ Gemaakt door
01 / De uitdaging

 

Een nieuwe strategie vraagt om een nieuwe uitstraling. Dus kwam Vaart in Assen bij ons met de vraag om deze strategie om te zetten in een passend logo en een nieuwe huisstijl. In de ontwerpen moesten twee uitersten samenkomen: de elementen uit de oertijd en de charme van het Assen van nu.

02 / Het proces

 

Dus gingen we naar de tekentafel met in ons achterhoofd het Drentse landschap, keien en hunebedden aan de ene kant en de prachtige monumentale panden en paleizen in Assen aan de andere kant. Daarnaast stopten we er een flinke portie trots in. Want Assenaren mogen trots zijn op hun mooie stad en dit laten zien!

03 / Het concept

 

Zo ontstond er een robuuste letter A, voortgekomen uit de glooiende vormen van keien. Voor de huisstijl zochten we naar passende lettertypes en een krachtig font voor de kopteksten. Lettertypes met charme.

04 / Resultaat

 

Het mooie aan werken in Assen is dat verschillende (media)partners vervolgens samen met ons aan de slag gingen met de huisstijl en het logo. Dus hangt de stad inmiddels vol banieren, zijn in de meeste winkels stadsplattegronden te vinden, kregen ondernemers een eigen vaantje en zijn veel folders en posters in de nieuwe huisstijl omgezet.

05 / Toepassing

 

Fantastisch hoe alles samenvalt. En wij houden met liefde een oogje in het zeil, zodat het consequent en op de juiste manier gebruikt en toegepast wordt.

Bekijk ook

Case - Sterk Techniekonderwijs

Sterk Techniek Onderwijs

Techniek heeft de toekomst
Case - Duurzaamheidscentrum

Duurzaamheidscentrum

Een speelveld voor kinderen van acht tot achtentachtig
Publiek Vervoer

Publiek Vervoer

Zelfstandig, efficiënt en betaalbaar reizen in Groningen en Drenthe
Case - Wolfsbos

Wolfsbos

Vijf schoollocaties op één terrein
Case - TT City Run

TT City Run

Rennend van het circuit naar de stad
Case - Stadsmarketing voor de hoofdstad met charme

Stadsmarketing Assen

Stadsmarketing voor de hoofdstad met charme