E-mail werkt niet? Volg deze stappen

Open je internetbrowser (bijvoorbeeld Chrome of Safari) en ga naar:

Zie je het inlogscherm?

Super! Ga dan verder naar stap 2


Zie je een wit of leeg scherm?

Dan is er iets mis. Neem dan contact met ons op.

Typ je e-mailadres en je wachtwoord in en klik op Inloggen.

Kom je binnen?

Super! Ga dan verder naar stap 3


Werkt je inlog niet?

Dan zijn je gegevens misschien fout. Neem dan contact met ons op.

Stuur een e-mail naar jezelf vanaf een ander e-mailadres (bijvoorbeeld via je telefoon of een ander account). Probeer ook vanuit de webmail een e-mail te versturen naar een ander adres.

Kun je geen e-mail ontvangen?

Dan zit je mailbox misschien vol.


Kun je geen mail versturen?

Dan heb je misschien te veel berichten verstuurd vandaag, of je mail is geblokkeerd door de ontvanger. Je krijgt dan meestal een foutmelding.


In beide gevallen: neem contact met ons op. Dan helpen we je verder. Kun je wel verzenden en ontvangen? Ga dan verder naar stap 4

Als webmail goed werkt, dan ligt het probleem waarschijnlijk in het e-mailprogramma (zoals Outlook of Apple Mail). Kijk of de instellingen daar goed staan:

Voor inkomende mail (IMAP):

· Server: drpmail.nl

· Poort: 993

· Beveiliging: SSL of TLS aanzetten

· Gebruikersnaam: jouw e-mailadres

· Wachtwoord: jouw wachtwoord

Voor uitgaande mail (SMTP)

• Server: drpmail.nl
• Poort: 465 (met SSL) of 587 (met STARTTLS)
• Ook hier: vul je e-mailadres en wachtwoord in


Staat alles goed ingesteld, maar werkt het nog steeds niet? Ga dan naar stap 5.

Controleer of je computer en je e-mailprogramma helemaal bijgewerkt zijn. Oude versies kunnen soms problemen geven.

Alles bijgewerkt, maar nog steeds problemen? Ga naar stap 6.

Soms blokkeert beveiligingssoftware de e-mail per ongeluk. Zet tijdelijk je virusscanner of firewall uit en probeer opnieuw te mailen. Let op: Vergeet niet om je beveiliging daarna weer aan te zetten.

Kom je er nog steeds niet uit? Geen zorgen! Neem gewoon even contact met ons op. We helpen je graag verder.