Ondervindt je problemen met het versturen en/of ontvangen van e-mail? Doorloop dan onderstaande stappen om het probleem op te lossen.
1. Controleer je inloggegevens
Ga naar het inlogvenster voor webmail en log in met je e-mailadres en wachtwoord. Lukt het om op webmail in te loggen?
Nee, ik kan niet inloggen op Webmail
Lukt het niet om in te loggen op webmail? Dan gebruik je een verkeerd wachtwoord. Neem contact met ons op om een nieuw wachtwoord te maken en probeer het daarna nog eens.
Ja ik kan inloggen
Lukt het wel om in te loggen? Dan is er iets aan de hand met de instellingen van het e-mailprogramma. Controleer of je de juiste instellingen gebruikt zoals vermeld bij stap 2.
2. instellingen controleren
Instellingen voor inkomende mail
Serveradres: drpmail.nl
Gebruikersnaam: e-mailadres invullen
Wachtwoord: Wachtwoord invullen
Versleuteling: STARTTLS poort 143
Instellingen voor uitgaande mail
Serveradres: drpmail.nl
Gebruikersnaam: e-mailadres invullen
Wachtwoord: Wachtwoord invullen
Versleuteling: STARTTLS poort 587
Gebruik je de juiste instellingen maar lukt het nog niet om te mailen? Probeer dan onderstaande:
Controleer je spamfolder
Als je wel mail kunt ontvangen, maar een of meerdere mails mist, controleer dan je spamfolder in je e-mailprogramma.
Controleer je antivirus of firewall software
Controleer of je een antivirus programma/firewall geïnstalleerd hebt. Schakel deze indien aanwezig uit en probeer daarna of je weer mail kunt verzenden en ontvangen.