Case / STO
Techniek heeft de toekomst
Sterk Techniekonderwijs heeft als doel leerlingen in de regio Assen al in een vroeg stadium kennis laten maken met een toekomst in de techniek.
/ Gemaakt door
Achtergrond
STO stimuleert toekomst in de techniek door techlabs, workshops, bedrijfsbezoeken en evenementen te organiseren voor leerlingen in de regio Assen. In 2022 maakten we de visuele identiteit van STO en door de jaren heen ontwikkelden we verschillende communicatiemiddelen. Kort geleden kregen we een aanvraag om een campagne te maken voor het evenement Techniek Tastbaar.


Campagne
De afgelopen jaren verzorgden we al de publiciteit voor dit evenement. STO had daarbij de beschikking over een bus, die werd ingezet als rijdende stand. Voor deze editie van Techniek Tastbaar maakten we een nieuw ontwerp voor de belettering van de bus. Het is een bus geworden die gezien mag worden. De bus ademt de visuele identiteit van STO en in de bus kun je workshops volgen. De bus staat niet alleen op het evenement, maar blijft in gebruik. Lekker makkelijk om langs scholen en andere evenementen te rijden om STO te promoten, een rijdende workshop!

Resultaat
We hebben de hele bus laten beletteren en ook van binnen is de bus aangepast. Als campagnebeeld bedachten we de leerlingen in een technieksetting, van bouwvakker tot VR met daarbij de headline ‘Techniek maakt de toekomst’. Ook visualiseerden we de ‘zeven werelden van techniek’ door bijpassende iconen te tekenen. Voor de uitwerking werkten we samen met Megavista uit Assen, die de prints leverde voor de belettering en met Hunesign die de prints op de bus heeft geplakt. Ook maakten we posters voor de campagne met dezelfde visuals en headlines als op de bus.


Website
Onze onlinespecialisten ontwikkelden een nieuwe website voor STO met een geavanceerd onlineboekingssysteem. Dat maakt het voor onderwijsinstellingen en STO in de toekomst makkelijker om workshops in te plannen voor de techhlabs, workshops en bedrijfsbezoeken. De visuele identiteit van STO werd natuurlijk meegenomen in de ‘look and feel’ van de nieuwe website.
Kijkje achter de schermen
In deze video krijg je een kijkje achter de schermen bij de ontwikkeling van de huisstijl. Van het logo tot de poster van het evenement Techniek Tastbaar en de nieuwe website: je ziet hoe alles stap voor stap is ontstaan. Een leuke aanvulling op het werk dat we op deze pagina laten zien!
