Case / TCB
Nieuw logo en huisstijl voor TCB
Wat doet TCB? Ze ontwikkelen, produceren en leveren afleversets voor warmte en koude installatie.
/ Gemaakt door
Achtergrond
Afleversets? Daar moesten we ons even in verdiepen. Een afleverset verwarmt namelijk je woning. Via een afleverset stroomt warm water vanuit het warmtenet naar radiatoren, convectoren of vloerverwarming in jouw woning. Het afgekoelde water gaat via de afleverset terug naar het warmtenet. Snap je het nog? Wij wel. Dat is ook een ‘must’ voor ons. Zonder dat je weet waarvoor je iets maakt, wat het is, hoe het werkt en waar een merk voor moet staan kun je geen logo ontwerpen.
De opdracht
TCB wilde zijn naamsbekendheid vergroten en meer lijn krijgen in hun communicatieuitingen. Breder meer zichtbaarheid creëren. Dat vroeg om een herpositionering van het merk TCB. TCB heeft in samenwerking met Pienter de strategie en de positionering vastgesteld. Wij hebben dat doorvertaald naar een nieuw logo en visuele identiteit.

Resultaat
Gereed voor de toekomst! Een kleurrijk, fris, strak, herkenbaar, eigengereid en onderscheidend logo. Consistent doorgevoerd in alle communicatieuitingen, met herkenbare vertrouwde vormtaal, typografie en kleurgebruik. De eenduidige visuele identiteit is in alle uitingen doorgevoerd, zowel offline als online.

Pijlen
We wilden een afleverset symboliseren in het logo. We kwamen op het idee om vier objecten te tekenen met in die objecten uitgespaarde pijlen. Die pijlen hebben een dubbele betekenis. Ze geven de in- en uitvoer van water weer en de verbinding tussen het warmtenet en een woning. De pijlen symboliseren ook een flexibele en innovatieve organisatie.


Golven
De golfbeweging die je kunt zien in de vier objecten symboliseert de overbrenging van warmte (golven) en staan voor energie en dynamiek. Samen vormen de vier objecten een geheel, wat samenwerking en betrokkenheid symboliseert.
Samen
De golfbeweging die je kunt zien in de vier objecten symboliseert de overbrenging van warmte (golven) en staan voor energie en dynamiek. Samen vormen de vier objecten een geheel, wat samenwerking en betrokkenheid symboliseert.


De stevige letterbeelden staan voor kracht en kwaliteit. De ronde en glooiende vormen uit het woordmerk zorgen voor verbinding tussen woord- en beeldmerk en geven het logo een eigentijds, vriendelijk en opvallend karakter. Ook over het kleurgebruik is nagedacht. Warmte (rood), koel en water (lichtblauw), duurzaamheid (groen) en betrouwbaarheid en kwaliteit (donkerblauw).



Samen
In de huisstijl hebben we kleurrijke elementen uit het beeldmerk gebruikt. Breed doorgevoerd in packaging, bedrijfswagenpark, bedrijfskleding, inrichting en natuurlijk ook de ‘gewone’ communicatiemiddelen zoals briefpapier, brochures, visitekaartjes en niet onbelangrijk de website.

