Case / Gemeente Assen
De hoofdstad met charme
De oerbeleving van Drenthe combineren met de charme van onze hoofdstad: het was een mooie uitdaging om een nieuw logo en een nieuwe huisstijl voor Assen te ontwerpen. Maar het is goed gelukt, al zeggen we het zelf.
/ Gemaakt door

Stadsmarketing Assen
Hoofdstad met charme
Achtergrond
Gereed voor de toekomst! Een kleurrijk, fris, strak, herkenbaar, eigengereid en onderscheidend logo. Consistent doorgevoerd in alle communicatieuitingen, met herkenbare vertrouwde vormtaal, typografie en kleurgebruik. De eenduidige visuele identiteit is in alle uitingen doorgevoerd, zowel offline als online.


proces
Dus gingen we naar de tekentafel met in ons achterhoofd het Drentse landschap, keien en hunebedden aan de ene kant en de prachtige monumentale panden en paleizen in Assen aan de andere kant. Daarnaast stopten we er een flinke portie trots in. Want Assenaren mogen trots zijn op hun mooie stad en dit laten zien!
Concept
Zo ontstond er een robuuste letter A, voortgekomen uit de glooiende vormen van keien. Voor de huisstijl zochten we naar passende lettertypes en een krachtig font voor de kopteksten. Lettertypes met charme.




Resultaat
Het mooie aan werken in Assen is dat verschillende (media)partners vervolgens samen met ons aan de slag gingen met de huisstijl en het logo. Dus hangt de stad inmiddels vol banieren, zijn in de meeste winkels stadsplattegronden te vinden, kregen ondernemers een eigen vaantje en zijn veel folders en posters in de nieuwe huisstijl omgezet.




Toepassing
Fantastisch hoe alles samenvalt. En wij houden met liefde een oogje in het zeil, zodat het consequent en op de juiste manier gebruikt en toegepast wordt.