Techniek maakt de toekomst

Achtergrond

Sterk techniek onderwijs stimuleert toekomst in de techniek door techlabs, workshops, bedrijfsbezoeken en evenementen te organiseren voor leerlingen in de regio Assen. In 2022 maakten we de visuele identiteit van STO en door de jaren heen ontwikkelden we verschillende communicatiemiddelen. Kort geleden kregen we een aanvraag om een campagne te maken voor het evenement Techniek Tastbaar.

Campagne

De afgelopen jaren verzorgden we al de publiciteit voor dit evenement. STO had daarbij de beschikking over een bus, die werd ingezet als rijdende stand. Voor deze editie van Techniek Tastbaar maakten we een nieuw ontwerp voor de belettering van de bus. Het is een bus geworden die gezien mag worden. De bus ademt de visuele identiteit van STO en in de bus kun je workshops volgen. De bus staat niet alleen op het evenement, maar blijft in gebruik. Lekker makkelijk om langs scholen en andere evenementen te rijden om STO te promoten, een rijdende workshop!

Resultaat

We hebben de hele bus laten beletteren en ook van binnen is de bus aangepast. Als campagnebeeld bedachten we de leerlingen in een technieksetting, van bouwvakker tot VR met daarbij de headline ‘Techniek maakt de toekomst’. Ook visualiseerden we de ‘zeven werelden van techniek’ door bijpassende iconen te tekenen. 


Voor de uitwerking werkten we samen met Megavista uit Assen, die de prints leverde voor de belettering en met Hunesign die de prints op de bus heeft geplakt. Ook maakten we posters voor de campagne met dezelfde visuals en headlines als op de bus.

Website Sterk Techniek Onderwijs

Website

Onze onlinespecialisten ontwikkelden een nieuwe website voor STO met een geavanceerd onlineboekingssysteem. Dat maakt het voor onderwijsinstellingen en STO in de toekomst makkelijker om workshops in te plannen voor de techhlabs, workshops en bedrijfsbezoeken. De visuele identiteit van STO werd natuurlijk meegenomen in de ‘look and feel’ van de nieuwe website.

Kijkje achter de schermen

In deze video krijg je een kijkje achter de schermen bij de ontwikkeling van de huisstijl. Van het logo tot de poster van het evenement Techniek Tastbaar en de nieuwe website: je ziet hoe alles stap voor stap is ontstaan. Een leuke aanvulling op het werk dat we op deze pagina laten zien!

Klaar om jouw merk te laten spreken?

Laat ons meedenken over jouw visuele identiteit. Neem direct contact op of vul het formulier in, dan gaan we samen bouwen aan een sterk en herkenbaar merk.

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Waarmee kunnen we je helpen? *
0 (Max. 500 Karakters)

Bekijk meer

Werk - Techniek Route Op Maat

TOM Techniek Route Op Maat

Dé flexibele opleiding voor de (Allround) Operationeel Technicus
Werk - TT City Run

TT City Run

Rennend van het circuit naar de stad
Werk - Zorgboerderij Mikkelhorst

Mikkelhorst

Een prachtige plek om te werken, spelen en te ontmoeten
Werk - Wolfsbos

Wolfsbos

Vijf schoollocaties op één terrein
Werk - Stadsmarketing voor de hoofdstad met charme

Stadsmarketing Assen

Stadsmarketing voor de hoofdstad met charme
Werk - Duurzaamheidscentrum

Duurzaamheidscentrum

Een speelveld voor kinderen van acht tot achtentachtig