We leven in een tijd waarin vrijwel alle vormen van informatie online aangeboden wordt. Wanneer je een digitale nieuwsbrief verstuurt loop je het risico dat deze ondersneeuwt tussen al die andere mailtjes van andere aanbieders. Zonde, want hierdoor mis je kansen.

Voorbeeld van een Direct Mail die wij hebben vormgegeven voor Plateau Integrale Kindcentra.
Wij zetten 3 redenen uiteen waarom een Direct Mail (DM) uitkomst biedt.
1. Een DM is tastbaar en valt op.
Vergelijk het eens met muziek. Online kun je ieder gewenst nummer vinden en streamen. Toch is het niet hetzelfde als het bezitten van een fysiek album. Het ‘tastbare’ ontbreekt. Hetzelfde geldt voor een Direct Mail. Een DM valt meer op dan een e-mail of andere online middelen.
2. Veel mogelijkheden om te personaliseren
Het ontwerp van een DM kan volledig worden toegespitst op het interessegebied van de doelgroep. Daarnaast kun je iemand persoonlijk aanschrijven. Het is alsof je door een winkel loopt en wordt aangesproken en geholpen door een medewerker. Je kunt de ontvanger makkelijker beïnvloeden met deze persoonlijke benadering.
3. Combinatie tastbaar en online zorgt voor beter resultaat
Gaat jouw DM over een mooi aanbod voor bestaande of nieuwe klanten? Combineer dit dan met online. Omdat je iemand persoonlijk aanschrijft is men sneller bereid om een actie op te volgen. Nodig ze via een URL uit om online verder te kijken.